...حکم و حکام و حکومت در جندق و بیابانک (از اواخر زندیه تا شهریور1320 )بخش 2
ازسال 1337 قمری که ولایت جندق وبیابانک تابع خراسان شد شخصی بنام "حبیب ا... دستگردانی" نایب الحکومه گردید که پس از مدتی حکومت :(نواب ثلاث ) درولایت شکل گرفت.در حکومت "نواب ثلاث"تیمور خان ریاحی معروف به مؤید السلطان از اهالی بیاذه ،محمد آقا خان سلطان از مهرجان و حاجی آقا بیک عامری از ایراج مشترکاً اُمور سیاسی ولایت را رهبری می کردند .تا سال 1301 شمسی افراد و اشخاص یکی پس از دیگری نایب الحکومه میشدند که در این سال شخصی بنام "حسام نظام به این کار گمارده شد و در این ایام به درخواست مردم ولایت جندق وبیابانک مستقل شد و مستقیم تحت نظارت حکومت مرکزی قرار گرفت و شاهزاده ابوالفضل میرزای هرمزی با داشتن حکم وزارت داخله-کشور- به عنوان بخشدار وارد خور شد.و میتوان گفت وی اولین بخشدار ولایت خوروبیابانک بوده است
......ادامه دارد.....
+ نوشته شده در شنبه سی ام بهمن ۱۳۸۹ ساعت 8:2 توسط ع.خ/سینا
|
به نام خداوند صاحب اُمور